(

Uw winkelwagen is leeg.

0 artikelen - € 0,00
)

Partyverhuur Leiden HetGemakVan en wie wij zijn:

Onze geschiedenis:

HetGemakVan opende haar deuren in 1968 onder de naam Slijterij Montilla. De toen nog jonge eigenaar Jan Toet was samen met zijn vrouw Ida en dochtertje Angelique Toet vanuit Scheveningen naar Leiden verhuisd om aldaar als filiaalhouder van Henkes een slijterij te beginnen. Het mooie van de regeling met Henkes was dat de filiaalhouders het recht van koop hadden. Jan Toet zette zijn schouders onder de zaak en had zijn bedrijf binnen drie jaar rendabel en realiseerde de koop. Van de naam Montilla werd afscheid genomen en er werd besloten om onder de eigen naam Wijnhandel Jan Toet verder te gaan. Door de vruchtbare grond waarop de familie Toet leefde was het gezin inmiddels uitgebreid met een zoon: Marcel Toet. Met het Middenstandsdiploma, MDS-diploma en slijtersvakdiploma op zak kwam Marcel Toet op 19 jarige leeftijd als vaste kracht in het bedrijf. Naast de werkzaamheden in de winkel volgde Marcel Toet diverse opleidingen zoals de Vinologen-cursus, Management-cursussen en haalde hij met succes het diploma Liquorist van de Wijnacademie. Na het bijwonen van een bruiloft, waar Marcel een mobiele tapinstallatie zag staan, opperde hij Toet senior ook zo'n verplaatsbare toog aan te schaffen. Dit bleek al snel een succes. Weer een poos later, tijdens de introductie van de Heineken Cooltap, werd dan ook niet getwijfeld om dit geweldige concept te omarmen. Met de opmerking: "Bij Videoland grijp ik nooit de nieuwste dagfilms mis" groeide het aantal Cooltaps al snel tot twaalf. Dit bracht met zich mee dat klanten zelfs op een zonnige zaterdag tegen vijf uur nog even een tapje konden huren. Op deze formule voortbordurend werd besloten twee statafels aan te schaffen. "Klein beginnen zodat we geen risico lopen", aldus Jan Toet. En wat bleek? Onze leverancier had deze tafels toevallig in de aanbieding. Bij aankoop van zes stuks kregen we er één gratis bij. Hetzelfde weekend waren alle zeven exemplaren verhuurd. Een opsteker die ons deed besluiten om het aantal statafels drastisch uit te breiden. Daarnaast werd besloten om dan ook maar bierglazen, wijnglazen en longdrinkglazen te gaan verhuren. Zodat beetje bij beetje het verhuurassortiment professioneel werd uitgebreid. Op 1 april 2000 ging de winkel over van vader op zoon en floreerde de zaak dankzij vele inspanningen en een geweldige economie. Er werd onder meer in opslagruimte geïnvesteerd en de Renault Express werd vervangen door een grotere bus, de Mercedes Vito.

 


foto: remco2301

"We've got to expand the business!"

Ondanks alle inzet van de kersverse eigenaar Marcel Toet en zijn medewerkers Eric en Raymond pakten er donkere wolken boven hun hoofden samen. Er verdwenen branches zoals een slagerij, groentezaak en videotheek van het Diamantplein en het wooncomplex met daarin 480 woningen aan de Diamantlaan werd voor renovatie gesloopt. Daarnaast werd op niet al te grote afstand van winkelcentrum Diamantplein het winkelcentrum De Luifelbaan compleet gerenoveerd opgeleverd. Met daar bovenop ook 'de economische crisis' was het jonge team van de drankenhandel genoodzaakt alle zeilen bij te zetten. Ook de klant merkte de malaise in haar/zijn portemonnee. Voor Marcel Toet en zijn medewerkers een uitdaging om niet bij de pakken neer te zitten, maar er met volle kracht tegenaan te gaan.

Uitspraken, uitspraken, uitspraken

Het was Donald Trump die ooit zei: "Het is niet moeilijk een bedrijf te runnen op een goede vestigingsplaats, het is de kracht van de ondernemer dit te doen op een slechte!" Daarnaast kennen we allemaal de uitspraak: "Je moet niet denken in problemen, maar in kansen." En daar zaten we dan in het magazijn: 120 manuren per week met te weinig werk. Maar nooit chagrijnig. Er werd gebrainstormd om het assortiment uit te breiden. "Misschien moet één van ons als vertegenwoordiger cafés gaan bezoeken." "Laten we iedere dag tot acht uur open gaan en misschien zelfs op zondag." Niet zeuren, mouwen opstropen, luidde ons devies. En dat is nog steeds zo.

Ogen dicht en springen

Doorgaan met waar we in het verleden al zo goed mee hadden gescoord: volle aandacht voor onze klanten, de slijterij en het verhuren van partymaterialen via Het GemakVan. In overleg met reclameburo Studio Freeke en Internetontwikkelaar Synx werd besloten een site te maken voor de partyverhuur. Na oplevering van de toenmalige website werd het zaak verhuurartikelen in te voeren. Er werd naar leveranciers gezocht en na een selectie van de beste artikelen uit hun assortiment werden deze ter verhuur op de site van Het GemakVan geplaatst. Buiten een aantal Cooltaps, glazen en statafels hadden we voor de rest nog niets. Brutaal zetten we van alles op de site, hopend dat er tussen het moment van bestellen en uitleveren een aantal dagen zat zodat we e.e.a. snel aan konden schaffen.

 

Onze eerste klant

De promotie bestond uitsluitend uit mond-tot-mondreclame in de zaak en het onder weg 'live' onder de aandacht brengen van onze site. En warempel, het werkte. De eerste online-klanten dienden zich al gauw aan. Een jong stel ging trouwen en wilde ons inschakelen voor het leveren van borden, bestek, tafellinnen, bijbehorende statafels, rode loper, rokken en wat al niet meer. De ordergrootte was rond de € 400,-- en we moesten bliksemsnel voor meer dan € 5000,-- aan artikelen bestellen. Kijk, van dat soort uitdagingen houden wij. Om de naamsbekendheid te laten groeien op Google, besloten we hiervoor met een professioneel bedrijf in zee te gaan: Easy Internet Marketing. En toen ging het opeens heel hard. Er werden klanten binnengehaald uit Voorburg, Wassenaar, Den Haag en omstreken, zodat wij al snel met bezorggebieden moesten gaan werken. De naam Wijnhandel Jan Toet werd vervangen door HetGemakVan en de Mercedes Vito ingeruild voor een Iveco met laadklep. In de verhuursite werd opnieuw geïnvesteerd. U ziet nu zelf het resultaat. Door het grote succes is de site tevens uitgebreid met Gedistilleerd, Wijn, Whisky, Champagne, Speciaalbier, Kerst- en relatiegeschenken en een Cadeaushop.
Er werd extra personeel aangetrokken, meer opslagruimte gecreëerd en het facturatiesysteem is vereenvoudigd. Tevens werd naast de eigen bezorgdienst een contract afgesloten met Post.NL en DPD.

Inmiddels

Portaal en Trisor zijn op dit moment keihard bezig met het afronden van het nieuwbouwproject aan de overkant. Beleggingsmaatschappij en projectontwikkelaars hebben inmiddels serieuze plannen om Winkelcentrum Diamantplein, waar ook slijterij Jan Toet en HetGemakVan is gevestigd, op afzienbare termijn een face-lift te geven.
Sinds wij de mogelijkheid bieden om partymaterialen te huren is de 'oude slijterij' een snel groeiende 'nieuwe loot' rijker. De onmisbare schakel inmiddels voor (indoor en outdoor) bruiloften, groepsbijeenkomsten, familie- en bedrijfsfeesten, voetbalevenementen, speciale gelegenheden, party's, reünies, meetings, conferenties, tuinfeesten, bbq's enzovoort. Meer en meer zijn wij ons dus toe gaan leggen op het organiseren van festiviteiten. Inclusief receptie, brunch, lunch en diner. Uiteraard kunt u alles zelf op 'uw gemak' online bekijken en desgewenst bestellen. Heeft u echter advies nodig van één van onze adviseurs, neem gerust contact met ons op via de mail, telefoon. Of face to face aan de toonbank van 'Toet'!

Veel plezier op onze site,

HetGemakVan.nl
slijterijleiden.nl
 

Marcel Toet
Liquorist van de Wijnacademie